چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ |۲۹ صفر ۱۴۴۶ | Sep 4, 2024
فرزانه

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: همراهی طلاب با مواکب طی مسیر و در میان زائران و مردم، بسیار جالب و بهترین نوع همراهی و بامردم بودن است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع)، امام رضا(ع) و رحلت رسول مکرم اسلام(ص) به همه علاقمندان و ارادتمندان خاندان آل الله، به حضور جمعیت میلیونی زائران و دلدادگان رضوی در مسیر مشهدالرضا(ع) اشاره و تصریح کرد: انصافاً قابل تفکر و تامل است که مردم، علی رغم مشکلات هر ساله با شوق و جمعیت بیشتری در این راه عازم می شوند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان تلاش مبلغان در خدمت رسانی به زائران رضوی و راه اندازی قرارگاه دهه آخر صفر را ابتکاری ارزشمند دانست و افزود: این کاری که طلاب و مبلغان قرارگاه انجام دادند یک ابتکار است که می بایست آن را قدر دانست و این مسئله از چند جهت و زوایه قابل بررسی و تامل می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه خاطرنشان کرد: نخستین وجه این مسئله، آنجاست که روحانیت می بایست در میان مردم باشد و این همراهی طلاب با مواکب طی مسیر و در میان زائران، بسیار جالب و بهترین همراهی و بامردم بودن است و این مسئله ارزشمندی است.

وی دومین برکت این فعالیت قرارگاهی را در آشنائی با مسائل و موضوعات مبتلا به مردم دانست و ابراز کرد: با این همراهی در قالب مواکب و قرارگاه، طلاب بهتر لمس می کنند که نیازهای مردم چیست و اگر شبهه ای وجود دارد آنان را آگاه می کنند؛ بنابراین برای طلبه بسیار مهم است که بداند باید خود را چگونه مجهز کند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان برکت دیگر راه اندازی این قرارگاه را در آسیب شناسی و شناخت چالش ها دانست و گفت: با این قرارگاه بهتر می توانیم از آسیب های کار خودمان مطلع شده و به دنبال آن، در پی رفع آسیب ها و تقویت نقاط مثبت و مؤثر باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه ضمن ابراز امیدواری در راستای قبول همه تلاش ها و خدمات مبلغان در این ایام، عنوان کرد: امیدواریم همه خدمات و تلاش های مبلغان مورد رضایت پروردگار باشد و سال آینده با آمادگی بیشتری در راستای ارائه خدمت به زائران امام رئوف، علی بن موسی الرضا(ع) حضور پیدا کنیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha